Як відомо, успіх соціального розвитку дитини залежить насамперед від її уміння спілкуватися з іншими. У дитячому садку це спілкування з однолітками. Навчити дитину вільно спілкуватися, відстоювати свою думку, поважати однолітків і дорослих, бути коректною, терплячою, доброзичливою до них - пріоритетні завдання розвитку особистості. Як створити в групі дружню, доброзичливу атмосферу? Як сприяти розвиткові комунікаційних здібностей?
Успіх виховання добрих, дружніх взаємен між дітьми залежить, перш за все, від особистісних якостей педагога, від характеру його спілкування з дошкільнятами. Слід сказати, що у спілкування дорослих один з одном, дітей з дорослими часто відсутні інтонації доброзичливості, радості, захвату. Найкраще, налагодити комунікаційний контакт з дитиною можна за допомогою ділових ігор, метою яких є спонукання до проявів емоційності, уміння слухати, бачити, розуміти інших, застосовувати міміку, жести, для ефективнішого вираження своїх думок.
ІГРИ ТА ВПРАВИ
які допоможуть зблизити дітей, згуртувати їх, створити психологічну комфортну атмосферу
Вправа: "Пов'язувальна нитка"
Мета: розвивати почуття спільності доброзичливості.
Хід вправи: Діти стають у коло, педагог дає одному з них клубок ниток, той тримаючи клубок в одній руці передає іншій дитині нитку, при цьому промовляє слова вітання, так діти поступово розмотують клубок, передають його одне одному по колу. Педагог підкреслює: "Ви передали одне одному свого душевного тепла і тепер ви - одне ціле. Так і має бути завжди."
Вправа: "Дружба починається з усмішки"
Мета: розвивати почуття спільності; створити психологічно комфортну атмосферу.
Хід вправи: Діти стають у коло і по черзі подають один одному руку, усміхаючись при цьому. Побравшись за руки, малята утворюють замкнуте коло. Педагог зауважує: "Подарувавши товаришеві свою усмішку, ми даруємо частинку свого душевного настрою та тепла. Відчуваєте, як іде тепло від ваших долоньок?"
Вправа: "Гармонійний танок"
Мета: вчити узгоджувати власні рухи з рухами товариша, розвивати почуття відповідальності за іншу людину.
Хід вправи: Діти стають парами і беруться за руки, одній дитині в кожній парі зав'язують очі. Під легку музику виконують довільні танцювальні рухи. Потім зав'язують очі партнеру. Наприкінці дякують одне одному. Запитання до них: "Що ви відчували із зав'язаними очима? Як допомагав партнер(партнерка)? Як ви танцювали?
Вправа: "Свічка доброти"
Мета: розвивати увагу, добре ставлення, повагу одне до одного.
Хід вправи: Діти стають у коло і по черзі передають один одному макет запаленої свічки. При цьому звертаються до товариша на ім'я та роблять один одному комплімент. Педагог заохочує нерішучих дітей, подаючи їм власний зразок. Запитання до дітей: "Чи підняв комплімент ваш настрій?, "Чи говорите ви добрі слова своїм рідним? Який комплімент ви сказали б самі собі?"
Приємно спостерігати, що після проведення таких вправ із розвитку комунікаційних здібностей дошкільнят спостерігаються позитивні зрушення в їхній поведінці: у малят зменшились проблеми у спілкуванні, вони легше знаходять спільну мову з однолітками і дорослими, сміливіше висловлюють свої думки.
Немає коментарів:
Дописати коментар