Як знизити ризик психосоматичних захворювань у дитини?
1. Розпочати підготовку до дитячого садка задовго до вступу до нього. "Попереджений - значить, озброєний". Вміння самостійно одягтися та роздягтися, помити руки, тримати ложку та виделку істотно знизить тривожність малюка та необхідність щоразу просити дорослого про допомогу.
2. Поступово збільшувати час, проведений у дитячому садку, та обов'язково нагадувати дитині, що за нею прийдуть та заберуть її додому.
3. Ознайомити дитину з послідовністю дій, занять, подій у дитячому садку(сніданок, заняття, прогулянка, сон, тощо), паралельно розповідаючи про те, чим будуть займатися в цей час інші члени родини.
4.Приділяти дитині час після повернення додому. Цікавитись тим, що відбувалося з нею протягом дня, уникаючи негативних оцінок та приховуючи влісні триврги, хвилювання. Робити акцент на позитивних моментах - успіхах дитини, її досягненнях, цікавих випадках.
5. Уникати при дитині обговорень з іншими дорослими( зокрема, членами родини) тем, які містять будь -яку негативну інформацію про дитячий садок.
6. За необхідності, звернутися за підтримкою до психолога. Якщо знадобиться, пройти курс психотерапевтичних сеансів, які допомагають батькам пережити сепарацію з дитиною, а дитині - адаптацію до дитячого садка.
Якщо дитина дійсно захворіла:
1. Не виказуйте при дитині сильної тривоги та схвилювання. Стоячи над ліжком не здригайтесь щоразу як дитина чихне чи закашляє. Якщо ви потребуєте підтримки та не можете подолати паніку самостійно, звернуіть до родичів чи друзів. Головне спілкування.
2. При першому ж відчутті дитиною полегшення відновіть її звичайний розпорядок дня. Купання та перебування на свіжому повітрі( у розумних дозах)також важливі при боротьбі з хворобою. Не слід також забувати і про часте провітрювання дитячої кімнати.
3. Підбадьорюйте дитину, а не жалійте її. частіше говоріть про свою впевненість у її силах подужати хворобу. Робіть акцент не на протіканні захворювання, а на можливостях, які відкриваються після одужання.
4. Намагайтесь не перевищувати необхідний для лікування обсяг уваги. Адже умови мають бути такими, щоб хворіти дитині було нецікаво і нудно.
З журналу "Медична сестра дошкільного закладу"
Немає коментарів:
Дописати коментар